راهنمای مجموعه نرم افزارهای یکتاوب

 


راهنمای آموزش و رفع اشکال | راه‌اندازی اولیه | راهنمای جامع برنامه | فهرست ابزارهای مدیریت | راهنمای الفبایی | مقالات متنوع

جستجو در راهنما | فهرست فایل ها | پرسش‌های متداول | تالار گفتگو | ارسال پیشنهادها و اشکالات | برگشت به پایگاه


راهنمای صفحه‌ی فهرست و پرونده‌ی مقالات

 

 

 

صفحه‌ی فهرست و پرونده‌ی مقاله یکی از اصلی‌ترین بخش‌های برنامه‌ی مدیرت الکترونیک نشریه و همایش است که همه‌ی کارهای مربوط به بررسی، داوری و انتشار مقالات از این‌جا پیگیری می‌شود. ثبت و نگهداری مشخصات فرستنده‌ی مقاله، مشخصات اصلی مقاله و رویدادهای انجام شده درباره‌‌ی مقاله، گزارش وضعیت داوری و انتشار مقاله، مشاهده‌ی فایل‌ها و ضمایم مرتبط، نوشتن توضیحات ضمیمه، و نامه‌‌نگاری با فرستنده‌ی مقاله، همگی در این صفحه انجام می‌شود.

 

 

بخش‌های صفحه‌ی فهرست
1. جست‌وجوی مقاله
مقاله‌ی مورد نظر را برپایه‌ی کد مقاله، مشخصات فرستنده، کلیدواژه‌های مقاله، تاریخ دریافت و بازه‌ی زمانی جست‌وجو کنید.
2. فهرست مقالات
مقالات منتشر نشده، مقالات منتشر شده یا همه‌ی مقالات وارد شده در برنامه را انتخاب کنید و دکمه‌ی تایید را بزنید. به فهرست مقالات مورد نظر دست می‌یابید.

 

 

3. پرونده
اگر روی دکمه پرونده کلیک کنید به پرونده‌ی مقاله و فهرست مشخصات و رویدادهای مرتبط با مقاله دست می‌یابید.

از این صفحه می‌توان:

  • توضیحات و فایل های لازم برای انجام اصلاحات اولیه را به پرونده افزود و آن را برای فرستنده‌ی مقاله قابل مشاهده کرد یا برای او فرستاد.
  • وضعیت جدیدی برای مقاله به صورت دستی (برای رویدادهایی که خارج از برنامه انجام می‌شوند) تعیین کرد. بهتر است کم‌تر استفاده شود.
  • پرونده‌ی مقاله یا هر نامه‌ی دیگری را برای نویسنده‌ی مقاله فرستاد که در حالت پیش‌فرض به صورت نامه در انتهای پرونده ضمیمه می‌شود.
  • مقاله را برای داور فرستاد یا آن را ویرایش و منتشر کرد.

بخش‌های صفحه‌ی پرونده‌ی مقاله
1. مشخصات مقاله

کد مقاله، عنوان مقاله، موضوع مقاله، نوع مقاله، تاریخ ارسال و فرستنده‌ی مقاله را می‌بینید. شما می‌توانید با فرستادن پست الکترونیک به فرستنده‌ی مقاله، او را از وضعیت مقاله آگاه سازید. همچنین، مدیر پایگاه می‌تواند با توجه به خواست سردبیر ، وضعیت مقاله را تغییر دهد.

 

 

2. مقالات مشابه
در این‌جا مقالات مشابه برپایه‌ی کلیدواژه‌های به کار رفته در عنوان آن‌ها، فهرست می‌شوند.
3. مشخصات ارسال کننده
در این‌جا مشخصات فرستنده‌ی مقاله را می‌بینید.
4. فهرست اقدامات
همه‌ی اقدام‌هایی را که درباره‌ی مقاله انجام شده و کاربری که آن اقدام‌ها را انجام داده است، می‌بینید. در پایین این بخش امکانی وجود دارد که شما پرونده‌ی مقاله را همراه با نام افراد بررسی‌کننده یا بدون آن برای فرستنده‌ی مقاله یا برای فرستنده‌ی مقاله و نویسندگان مقاله بفرستید.

 

 

5. وضعیت داوری
گزارش وضعیت داوری را می‌بینید. می‌توانید نامه‌ی سپاسگذاری به داور بفرستید. نتیجه را به زبان فارسی یا انگلیسی برای فرستنده‌ی مقاله بفرستید. می‌توانید نتیجه‌ی داوری را برای فرستنده‌ی مقاله قابل مشاهده کنید تا آن را در صفحه‌ی شخصی خود در پایگاه مجله ببیند. هم‌چنین می‌توانید همه‌ی نتایج داوری را در یک صفحه ببینید.

 

 

6. وضعیت انتخاب داور
اگر انتخاب داور را به سرگروه‌های داوری سپرده باشید، می‌توانید ببینید که چه داورانی را پیشنهاد کرده‌اند.
7. وضعیت بررسی دبیر
اگر آغاز بررسی یک مقاله را به سردبیر، یا هر کاربر مورد نظر دیگر سپرده باشید، می‌توانید نظر وارد شده توسط او در فرم بررسی اولیه را ببینید.
8. وضعیت انتشار
به شما می‌گوید که مقاله در چه شماره‌ای از مجله منتشر شده است.
9. فایل‌هاى مرتبط
به فایل کامل مقاله، فایل بدون نام نویسنده، فایل پوستر، فایل اسلاید و هر فایل مرتبط با مقاله، دسترسی می‌یابید.
10. فایل‌های ضمیمه
هر فایل دیگری که از فرستنده‌ی مقاله خواسته باشید، در این‌جا فهرست می‌شود.
11. توضیحات ضمیمه
مدیر پایگاه می‌تواند هرگونه توضیحی را برای فرستنده‌ی مقاله بفرستد تا مقاله با توجه به آن توضیحات، ویرایش شود و بار دیگر برای انجام فرایند داوری فرستاده شود.

 


12. وضعیت پذیرش
می‌توانید پیام پذیرش مقاله را به زبان فارسی یا انگلیسی برای فرستنده‌ی آن بفرستید. این پیام را با توضیح ضمیمه نیز می‌توانید بفرستید، اما مزیت بخش وضعیت پذیرش، امکان مشاهده‌ی متن متناسب با زبان فارسی یا انگلیسی است. این امکان بیشتر در سایت‌های دوزبانه کنفرانس کاربرد دارد.
13. نامه‌های ارسال شده
در این‌جا همه‌ی نامه‌های الکترونیک مرتبط با مقاله را می‌بینید.
14. اطلاعات آماری
در این‌جا می‌بینید که چکیده‌ی مقاله یا متن کامل مقاله چند بار دیده شده یا فایل مقاله چند بار دریافت شده است.


به یاد داشته باشید

  • وضعیت‌های مقالات در صفحات شخصی در بخش پرونده‌ی مقالات به کاربران نشان داده می‌شوند.
  • وقتی مقاله‌ای برای نخستین‌بار در برنامه ثبت می‌شود به عنوان مقاله‌ی تکمیل نشده شناخته می‌شود. پس از این‌که فرستنده‌ی مقاله آن را در صفحه‌ی شخصی تایید کرد وضعیت آن به صورت در حال بررسی تغییر می‌کند.
  • مدیر پایگاه می‌تواند پس از انجام بررسی‌ها و مشاهده‌ی نظرات سردبیر و داوران، مقاله را در حالت آماده‌ی ویرایش بگذارد تا فرستنده بتواند مشخصات و فایل مقاله را تغییر دهد. برای این کار می‌توانید از کادر وضعیت مقاله در بالای صفحه‌ی پرونده‌ی مقاله بهره ببرید یا پس از افزودن توضیح ضمیمه، گزینه‌ی "مقاله در حالت آماده ویرایش قرار گیرد " را فعال کنید.
  • اگر می‌خواهید توضیحی را برای فرستندگان همه‌ی مقالات بفرستید یا تغییری را در همه‌ی مقالات انجام دهید، باید به به بخش "مدیریت مقالات< تغییرات جمعی و اطلاع رسانی" بروید. این بخش بیشتر در همایش‌ها کاربرد دارد.
  • اگر مقاله‌ای به طور کامل بررسی و تایید شده است و خواهان انتشار آن در یکی از شماره‌های مجله هستید، دکمه‌ی "ویرایش مقاله" ( بالای صفحه‌ی پرونده‌ی مقاله) را بزنید و مشخصات نشریه را مشخص کنید.

 

 

Email : yektaweb (AT) gmail.com

 

Academic Web Tools - Yektaweb CMS - مجموعه مدیریت یکپارچه پایگاه‌های اینترنتی