home submit paper guide for authors contact us register search archive current issue journal info
   [صفحه اصلی ]   [Archive]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 2 - ( 2-1393 ) ::
جلد 4 شماره 2 صفحات 51-43 برگشت به فهرست نسخه ها
Performance Evaluation and Improvement of Queuing System in Iran Khodro Agency, A Case Study
چکیده:   (7354 مشاهده)
Today, in a competitive market, service organizations and producers have a great attention to optimization and customer satisfaction in order to become competitive. Service organization must reduce the number of arrival, waiting time and service time in the queue to increase the customer satisfaction. In this paper by the aim of queuing theory we analyze the optimal amount of increment in a repair shop space and number of purchasing advanced equipment in one of the branches of Iran Khodro, automobile producer and assembler in Iran, in order to reduce customer waiting time then we fine M/M/S ، M/M/S/S ، M/M/S/k models that fit to our analysis. Also we do the data sensitivity analysis in each part of the repair shop with respect to the cost of each situation and the effect of it on the whole system then we specify the economic optimal service level in order to rearrange the stations in this branch.
متن کامل [PDF 283 kb]   (2977 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/3/9 | پذیرش: 1393/3/9 | انتشار: 1393/3/9
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jalali S G, Sabbagh M S, Hoseini S F, Baghersad M. Performance Evaluation and Improvement of Queuing System in Iran Khodro Agency, A Case Study. International Journal of Applied Operational Research 2014; 4 (2) :43-51
URL: http://ijorlu.liau.ac.ir/article-1-339-fa.html

Performance Evaluation and Improvement of Queuing System in Iran Khodro Agency, A Case Study. ژورنال بین المللی پژوهش عملیاتی. 1393; 4 (2) :43-51

URL: http://ijorlu.liau.ac.ir/article-1-339-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 2 - ( 2-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
ژورنال بین المللی پژوهش عملیاتی International Journal of Applied Operational Research - An Open Access Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645